jag och min gryta!

Jag sitter och väntar på att min livs första köttgryta ska bli klar. Okej, det är min andra, men den första misslyckades så totalt att det inte gills. Som vanligt har jag måsta improvicera lite i receptet trots att jag kom direkt från Maxi nu.. Men nog borde det gå lika bra med grönsaksbuljons som kalvfond? Och vad är förresten kalvfond? Lite grytbitar, morötter, kålrot och lök har jag iallafall i tillsammans med lite buljong och vatten.. sen ska jag nog fylla på med lite matlagningsgrädde också.. Eller? Som sagt, det är farligt att höfta till sig recept när man egentligen inte kan alls.. Vi får väl se om ca 1 timme, för jäklar vad länge det skulle bubbla och ha sig! Flera timmar!

Jaja, Joel har iallafall inte skjutit någon älg. Jäkla skit. Jag tycker att de skulle ha tjuv-skjutit älgen de såg igår istället! Men det får man ju inte tycka... eller göra. Nu åter till grytan (som för övrigt räcker till typ 12 pers..!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0