julefrid

Här hemma är det julefrid! Det snöar och snöar och snöar och de som kör plogbilarna är fantastiskt dåliga på att ploga! I lördags var mammas lilla Lupo inskottad bakom en snöhög och varenda gångbana och avfart är blockerad av en driva. Förstår inte chaufförerna att man måste börja med att ploga huvudvägen för att sedan ploga avfartsvägarna? Gör man tvärt om så får man en snömur för varje infart..

Jaja, hur som helst. I helgen har jag och Julle gått lös lite i julshoppingen. Joel som alltid föredragit att köpa alla julklappar den 23:e gick plötsligt med påsar hela händerna! Vi har avverkat minst hälften av julshoppingen och jag har mot min sambos vilja skrivit en lista som visar vad varje person ska få. Jag älskar listor. Så är det bara. Tänk så enkelt när man tar med listan till stan och bara köper vad som står där! Tada!

Jag sitter hemma och uppsatsskriver. Imorgon ska jag göra mina intervjuer och fast man inte ska säga så, så tycker jag att det flyter på ganska bra. Imorse klev jag upp, åt mackor med julskinka och senap till frukost.. la mig i sängen och myste på lite innan jag tog tag i studierna kring 11. Jag är mycket väl medveten om att jag är lat och slö och att jag borde vända tillbaka dygnet och hoppa och studsa klockan 7 istället. Men jag skyller på mina tänder. Visdomständerna spökar och dessutom har denna stress (ja, det är sant, jag är stressad..) lett till att jag tydligen gnisslar tänderna hela nätterna. Jag har ALDRIG förr gnisslat tänder! Nu vaknar jag varje morgon med ömma käkar och bultande huvud, medan Joel får lyssna på mitt gnisslande hela nätterna. Jag måste coola ner mig lite.

Julefrid som sagt. Jag äter bullar, pepparkakor, glödd, julmust dygnet runt! Fantastiskt! Jag längtar till nästa röntgen och hoppas då på klartecken att åtminstoned få åka skidor snart! Snöbrist har vi i alla fall inte!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0