om vi ska se tillbaka...

Morning!
Nu är det snart jul här  i vårt hus! Jag är avis på Julle som får åka norrut imorgon (inatt). Jag längtar faktiskt upp till Yrttis! Massor av snö, massor av god mat, massor av fika, massor av Mira... Självklart resten av Joels familj också, men Mira måste ju faktiskt vara en klass i sig ;) Det hade varit så roligt att åka upp i jul.. men det får helt enkelt bli till våren. Det är inte klokt så få gånger vi har hunnit upp i norr! Jag antar att det har varit ett ganska hektiskt liv här hemma. Jag har verkligen fått smaka vad det innebär att studera (det tackar vi svenskan för..) och Joel har fått förlängt jobbkontrakt var och varannan vecka.. Testa att planera med de förutsättningarna så ska ni se att det inte är så enkelt!

Men ett bra år har det varit!

Januari
Vi åker till Sri Lanka vilket var en helt fantastisk resa! Regn och sol och brundbrända ben!


Februari
Åker massvis av längdskidor.. Uppe i Gällivare får vi den fantastiska möjligheten att åka luftballong!! Jag får dock urinvägsinfektion....

Mars
Pimplar och åker slalom så fort vi får chansen. Joel åker Vasaloppet med David och Jag och Malin följer med och supportrar!

April
Det här skriver jag först, för det minns jag allra först... MIN FOT GÅR SÖNDER! Vem kunde här ana att jag fortfarande skulle ha ont i slutet av december liksom? Vi köper en grill med André och grillar en hel massa på balkongen... Kanske var det i April vi var i fjällen också? Om det inte var i Mars... Just ja, påsken i Yrttis (?) eller? Jo jag tror det! Mysigt var det i alla fall!







Maj
Jag får jobbet på Renseriet. Sjukt nervös tjej. Hoppar på kryckor i princip hela månaden och har sjukt ont i min fot. Vännerna springer Blodomloppet och jag står med kryckorna och hejjar på. Joel är i Thai!

Juni
Börjar sommarjobbet..
Hmm.. dessa månader är aningens burriga, så vi kan kalla det för sommaren!



Sommaren

Roadtrip till Vansbro där Joel simmar Vansbrosimmet. Vi sover i tält, på hotell, ser på beachvolley och har det allmänt bra! Familjen åker iväg och vi bor i Obbola en period och tar hand om huset. Fantastiskt skönt att cykla till jobbet! Pridehelgen åker vi till Stockholm och semestrar! Mot hösten åker vi till Turkiet med bästa grannarna och lever loppat för att ladda inför höstens studier!

Oktober
Plockar trattkantareller som lär räcka 3 år framåt. Jag köper mig en ny telefon som dock varit på lagning större delen av tiden.. Vi börjar sträckse Mysteriet på Greveholm!

November
Joels systrar kommer på besök! Hur mysigt som helst! Det blir en hel del strosande på stan några helger i rad och jag är dessutom bakis varje helg - ingen vidare bra kombination! Hur som helst jättekul att få besök! Gör några veckors praktik på Draggen.

December
Bokar en resa till Thailand. Pluggar en hel massa. Bakar. Bakar. Bakar. Städar. Fyller 23 år och får fantastiska presenter. Joel slog alla rekord och gav mig både konsertbiljetter, underkläder och Tomas Tranströmers diktsamling. Tack hjärtat! Springer en del hos läkaren och gör bla en skelettscintografi. Efter 9 månader känner jag äntligen att jag närmar mig ett slut på detta. Tänk att det tog lika lång tid som en bebis ligger i magen!

Ganska bra år om man får säga det själv ;) Nästa år blir minst lika bra, det vet jag! Tack alla inblandade för att ni förgyller min vardag! Jag har säkert missat en hel del roligheter.. men det är lite svårt att sitta såhär på några minuter och se tillbaka på året. Tur jag har köpt mig en kalender så jag kan ha koll på det kommande året i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0